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Réception – temps plein/Reception – Full-time (Guelph Office)

Closing Date:
Open until position filled
4/29/2016
Job Summary:

​Initial Assignment: 450 Speedvale Avenue West, Guelph; Regular Day Shift.

Provides reception and administrative support for the WWCCAC Guelph Office.  Initial point of contact for enquiries from the public and other involved parties.  Performs various general office duties as required. 

POSITION DUTIES: 

  • Greeting visitors and guests to the WWCCAC - Guelph Office;
  • Responding to and direct incoming phone calls and inquiries;
  • Sorting and distributing daily mail, preparing outgoing correspondence;
  • Providing administrative support to office staff as required;
  • Maintaining office inventory (i.e., office supplies, forms and janitorial items);
  • Other duties as required.

QUALIFICATIONS:

  • Successful completion of grade 12, plus an additional program of up to one year in duration. (business administration, office administration, etc.)
  • One to two years relevant administrative office experience.
  • Proven experience with multi-line switchboard.
  • Proficient in the operation of a personal computer in a networked environment using computer software and data entry skills.
  • Ability to communicate effectively in both oral and written formats with internal staff and external clients
  • Ability to organize workload and prioritize work to meet deadlines, along with the ability to multi-task and respond to changing priorities, and to work independently.
  • Fluency in French language required

This position may be assigned other shifts, including weekend rotation, as well as any of our work locations. 

WWCCAC strives to create a respectful, accessible and inclusive work environment.  Upon individual request, hiring processes will be modified to remove barriers to accommodate those with disabilities.  Should any applicant require accommodation through the application, interview or selection processes, please contact Human Resources at hr@ww.ccac-ont.ca for assistance.   

If you are interested in this position, please submit a cover letter, along with a detailed resume, outlining how your skills, qualifications and experience meet the position requirements, quoting posting #16/C/10 to Human Resources (e-mail: hr@ww.ccac-ont.ca). We thank all applicants in advance; however, we will be communicating only with those selected for an interview.  

THE WATERLOO WELLINGTON CCAC IS COMMITTED TO THE PRINCIPLES OF EMPLOYMENT EQUITY.

Aide à la réception et soutien administratif au bureau de Guelph du CASCWW. Premier point de service pour les demandes de renseignements du public et d'autres parties concernées. Diverses tâches générales de bureau, au besoin. 

TÂCHES :   

  • Accueillir les visiteurs et les clients du CASCWW – bureau de Guelph;
  • Recevoir et acheminer les appels entrants et les demandes de renseignements;
  • Trier et distribuer le courrier quotidien, préparer la correspondance sortante;
  • Fournir un soutien administratif au personnel du bureau, au besoin;
  • Tenir l'inventaire du bureau (fournitures, formulaires et articles d'entretien ménager);
  • Exécuter d'autres tâches, au besoin. 

EXIGENCES : 

  • Diplôme de 12e année avec programme de perfectionnement d'une durée maximale d'un an (p. ex., en administration des affaires ou en administration de bureau)
  • D'une à deux années d'expérience administrative pertinente acquise dans un bureau
  • Expérience manifeste d'un standard téléphonique à lignes multiples
  • Connaissance de l'utilisation d'un ordinateur personnel dans un environnement réseauté et maîtriser divers logiciels ainsi que la saisie de données
  • Capacité à communiquer de manière efficace oralement et par écrit avec le personnel interne et les clients externes
  • Capacité à organiser la charge de travail, à prioriser les tâches de façon à respecter les échéances, à exécuter simultanément des tâches multiples, à s'adapter aux nouvelles priorités et à travailler de manière autonome
  • Maîtrise du français requise 

Ce poste peut exiger l'affectation à d'autres quarts de travail, notamment la rotation des quarts de travail la fin de semaine, ainsi que l'affectation à n'importe lequel de nos bureaux. 

Le CASCWW vise à créer un environnement accessible et axé sur le respect et l'intégration. Les procédures de recrutement seront modifiées sur demande, au cas par cas, afin de supprimer les obstacles et de répondre aux besoins des personnes handicapées. Les candidates et les candidats qui ont besoin d'adaptations à l'étape de la demande d'emploi, de l'entrevue ou de la sélection sont priés de communiquer avec le service des ressources humaines, à hr@ww.ccac-ont.ca, pour obtenir de l'aide.   

LE CASC DE WATERLOO WELLINGTON SOUSCRIT AUX PRINCIPES DE L'ÉQUITÉ EN MATIÈRE D'EMPLOI.

 


About the CCAC

Community Care Access Centres (CCACs) connect people across Ontario with quality in‐home and community‐based health care. CCACs provide information, access to qualified care providers and community‐based services to help people come home from hospital or live independently at home.